Ny blogg och agility

Jag har jag bestämt mig för att jag skall börja blogga här.  Syftet med att bloggen är att jag skall skriva mer om det som händer med oss och hundarna. Det är  blir lättare att snabbt uppdatera med olika saker och det känns också lättare att skriva både längre och mer personligt än det som blir under de olika rubrikerna på hemsidan.
Bloggen kommer mest att handla om våra hundar så klart men kanske en och annan sak också kommer med ibland.


Oliva har kommit igång att tävla i Agility med Nova och med Tiffany så det måste jag ju som stolt mamma och matteså klart skriva om.

I helgen var vi på en inofficiell agilitytävling på Grans Naturbruksgymnasium i Öjebyn.
Olivia tävlade för första gången i Agilityklass 1 med Nova och de gjorde en kanonlopp. Det blev 0 fel och en trejeplats. Det var ett verkligen bra resultat för att vara första tävligen i Agilityklass och den andra någonsin. 


Fick inte med bilder från sista tävlingen så här är bilder från tävlingsdebuten på Piteå BRK i början av oktober.
Det blev inga foton från  helgens tävlingar men här är istället en från deras tävlingdebut på Hösthoppet i September som ordnades av Piteå brukshundsklubb

HÄr är Oliva och Tiffany på samma tävling.
Och här kör Oliva och Tiffany sitt första lopp på samma tävling.


Kommentarer
Postat av: linda

Grattis, til Olivias debut i agility. Snyggt med 0 fel. Linda

2010-10-20 @ 11:52:55
URL: http://www.krakeslottets.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0