Fototräning

Nova kom  hem i helgen så nu är ordningen återställd. I går började också inomhusträningen i Agility och det var bra att Nova kunde vara med där nu innan det är dags för Jokkmokk.  Eftersom jag aldrig lyckas ta några bra bilder med min gamla kamera har jag helt slutat fota och överlåtit det till Kjell. Det är ju synd för Kjell är ju inte alltid med och jag vill ju fota själv och inte alltid vara beroende av andra för att få fina bilder på mina barn och hundar. 
Så nu tänkte att jag att det är dags att  träna med våra nya kamera så att jag lär mig den.  
Sagt och gjort tog med systemkameran på skogspromenaden för att  fånga ögonblicken. Insåg efter de var nerladdade att det inte var kameran det  är fel på utan fotografen. Här behövs det mycket träning, både det tekniska och det konstärliga hade stora brister. Lägger ut några bilder från min  fotosession.

Nova tagen utan blixt....tyckte dagsljuset mitt på dagen var tillräckligt bra men sen såg bilden ut som om det var skymmning.

Här var visst blixten lite nära och det tyckte inte smulan om.

Här hängde vi inte alls med i farten...fel iställning lärde jag mig. Så här snabbar rörelser går inte att ta på auto. Då är det visst sportinställning som gäller.

Fullt upptagen med att fota mina hundar, märker jag inte att det dyker upp en Rottweiler bara tjugo meter bort i skogen. Tursamt nog är  så var den kopplad och att mina hundar inte är såna som rusar fram varken till människor eller andra hundar i skogen.

Här står  de så fint och tittar på rottisen som vandrar förbi.  
Som synes blev ingen av alla de 200 foton jag tog alls bra, men det är bara att lära av misstagen och fortsätta träna.

Kommentarer
Postat av: linda

Kuult at du testar på. Men nu på denne årstiden er ljuset veldig dårligt ochså. Det spelar stor roll på bilderne. Linda

2010-11-02 @ 22:12:31
URL: http://www.krakeslottets.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0