Hundtäcken design alá Olivia och Lena

Eller kanske Kajsa varg....ni vet man tager vad man haver.
Oliva ville ha täcken till hundarna inför tävlingarna i Jokkmokk. Jag har alltid tyckt att det är lite onödigt med  täcken åt shelites som har så tjock päls....men vill Olivia ha det när hon tävlar och tränar så skall hon få ha det.
Eftersom jag inser att tiden inte räcker till att hinna iväg på affärer och köpa det innan vi åker så tänkte jag ge mig in  på att försöka sy ihop det själv. Sökte igenom  bland gamla tygbiter men hittade inget som  passade bra....så då sökte jag bland gamla kläder istället och hittade min gamla ridväst modell 90-tal. Färdigfodrad som den var tänkte jag att det passar nog bra. Oliva kom på modellen och vi lyckades få ihop två hundtäcken av min gamla ridväst. Resultatet blev rätt ok för denna nödlösning. Riktigt roligt var det att plocka fram symasiken och sy igen så nu ligger gamla jackor farligt till att bli fler hundtäcken.
Här är bilder på resutatet.

tiffanys täcke

Och Novas täcke.


Kommentarer
Postat av: Ann (& Vattuskräcken)

Jösses vad fina! :) Jag har försökt hitta ett täcke åt corgin men det är skvatt omöjligt. Kanske också får släpa fram symaskinen & skapa!

2010-11-20 @ 21:15:24
URL: http://starkskracken.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0